خاطرات کاغذی

موسیقی جنگل 

گیتار پیرمرد در گیر و دار دعوای خیابانی تعدادی مرد آسیب‌دیده و می‌شکند، دختر گل‌فروش با دیدن این صحنه، بسیار ناراحت شده، قلبش به درد آمده و بی‌اختیار اشک از چشمانش سرازیر می‌شود، در این لحظه به‌طرز معجزه‌واری گیتار پیرمرد در پاسخ به قلب مهربان گل‌فروش شروع به نواختن می‌کند.
کد خبر: ۱۴۷۰۹۵۵
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر

دختر گل‌فروش با شنیدن صدای گیتار خوشحال شده و اشک‌هایش را پاک می‌کند، در این لحظه مردمانی که شاهد این ماجرای عجیب و باورنکردنی بودند در شادی دخترک سهیم‌شده و با موسیقی گیتار شادی می‌کنند. 

«موسیقی جنگل» (با عنوان انگلیسی: The Forest Musicians) محصول سال ۱۹۵۹ کشور ژاپن بود. این فیلم کوتاه عروسکی به تهیه‌کنندگی «شینیچی کامبایاشی» و کارگردانی «گو‌اونو» بر اساس افسانه‌های عامیانه تولیدشده و ساختار تولید آن استاپ‌موشن بود.

موسیقی جنگل که با هدف پرورش حس غنی از احساسات در بین کودکان و نوجوانان ژاپن تولید شد، برنده چندین جایزه داخلی و خارجی است، از جمله جایزه طلای مسابقه فیلم آموزشی توکیو، جایزه وزیر آموزش‌وپرورش جشنواره فیلم آموزشی توکیو (۱۹۵۹)، جایزه تشویقی جشنواره هنر توکیو (۱۹۵۹)، جایزه جشنواره فیلم اوبرهاوزن آلمان و جایزه جشنواره فیلم مونترال کانادا.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها